Profilaktyka chorób serca

Aż 100 Polaków dziennie umiera z powodu chorób układu sercowo-naczyniowego. Ta statystyka nie może budzić optymizmu, ale nie należy stawać się jej zakładnikiem. Musimy pamiętać, że nasze zdrowie zależy przede wszystkim od nas samych. Zmiana podejścia zaowocuje lepszymi wynikami, a przecież to właśnie profilaktyka zdaniem specjalistów powinna być podstawowym orężem w walce ze schorzeniami. Istnieje szereg zaleceń, do których należy się stosować, aby nasz stan zdrowia wyraźnie się poprawił. Przejdźmy zatem do konkretów.

Dieta – każdy z nas musi jeść, ale nie powinno być nam obojętne, co jemy. Niestety wielu Polaków w ogóle nie przywiązuje wagi do spożywanych pokarmów, a już wcale nie rozpatrujemy ich w kontekście problemów z sercem i układem naczyniowym. Po prostu jemy, aby zaspokoić głód, a to za mało. Wysoki poziom cholesterolu jest konsekwencją złej diety, a jego nadmiar zwiększa ryzyko wystąpienia miażdżycy i zawału. Stąd lepiej unikać tłuszczów nasyconych oraz przetworzonych tłuszczów typu trans. Czynnikiem, który ujemnie wpływa na nasze serce jest rzecz jasna stres.

Trudno się przed nim bronić, gdy jesteśmy aktywni zawodowo. Właśnie praca stanowi w tej chwili główne źródło stresu, aczkolwiek nerwów nie brakuje także w domu. Spokojne życie rodzinne z całą pewnością przyczyni się do lepszej kondycji układu sercowo-naczyniowego. Dodajmy do tego ćwiczenia fizyczne i ogólnie aktywność ruchową. Tu każdy może wybrać to, co najbardziej gra mu w duszy – bieganie, jazda na rowerze czy gry zespołowe. Wszystkie formy są dozwolone.

.

Monitory medyczne

You may also like...